PPC reklama – plaťte jen za skutečný klik

mysPPC reklama neboli reklama v PPC systémech je textová a grafická reklama ve vyhledávačích a obsahových sítích. PPC proto, že pokud si ji objednáme, jako klient platíme pouze za jednotlivá skutečná kliknutí uživatelů internetu na naši reklamu a ne za její zobrazení – tedy Pay Per Click (plať za klik), zjednodušeně PPC. Jaké jsou výhody PPC reklamy a proč byste o ní měli uvažovat?

PPC jako výkonová reklama

PPC reklamu je možné označit jako takzvanou výkonovou reklamu, která je jedním ze základních nástrojů realizace výkonového marketingu. Dalším modelem, který patří do výkonové reklamy, je pak model PPA reklamy (Pay – Per – Action), u kterého neplatíme ani za zobrazení reklamy nebo klik na ni, ale za „akci“, tedy konverzi. Konverzí ve smyslu reklamy rozumíme skutečně měřitelnou akci na webu, jako je například samotný nákup daného produktu, který reklamou propagujeme.

Do oblasti výkonové reklamy naopak nepatří model PPV reklamy ( Pay Per View), kdy jako klient platíme za „pouhé“ zobrazení reklamy.

Zobrazování PPC reklamy

PPC reklama se zobrazuje ve dvou základních oblastech: ve vyhledávačích a v kontextových systémech. PPC reklama ve vyhledávačích se zobrazují při hledání klíčového slova vedle organických (přirozených) výsledků hledání. PPC reklama v kontextových systémech se zobrazuje jako inzeráty přiřazené ke stránkám, jejichž obsah tematicky souvisí s vybranými klíčovými slovy. Kontextovým sítím se proto někdy říká také obsahové sítě. Zjednodušeně lze říci, že se u článku na dané téma objeví reklama na související produkt.

Systémy PPC reklamy

PPC reklama na Google: Google AdWords

google-adwordsGoogle Adwords je systém PPC reklamy, kterou spustila společnost Google v roce 2000. Tato PPC reklama se zobrazuje ve vyhledávači Google, ve vyhledávací a reklamní síti Google. Vyhledávací síť Google představují partnerské weby, na kterých vyhledávání Google funguje, do reklamní sítě Google pak patří weby se spuštěnou službou AdSense.

PPC reklama Google Adwords je provozována po celém světě a lze si zde vybrat z více než 40 jazyků. Klíčová slova zde vždy odkazují na stránky ve stejném jazyce, pro inzerování v zahraničí je proto vždy potřeba mít takovou jazykovou mutaci webu, ve které chceme spustit reklamní kampaň. Odkaz na stránku s textem v češtině tak například nelze pustit do zahraničí. V rámci České republiky pak lze také geograficky cílit například na úrovni krajů, výkonnost kampaně však může klesat.

PPC reklama na Seznamu: Sklik

sklik-logoSklik je pak český systém PPC reklamy provozovaný portálem Seznam.cz, a to od roku 2006. Podobně jako u Google se PPC reklama zobrazuje na stránce s výsledky vyhledání na Seznam.cz a také v jeho obsahové síti. Tuto obsahovou síť kontextové reklamy představuje celá řada vlastních portálů Seznamu, ale od roku 2010 také těch, které v jeho vlastnictví nejsou. Jde například o PPC reklamu na portálech televize Nova.

PPC reklama Etarget

etarget_bigPrvním systémem PPC reklamy v České a Slovenské republice však nebyl Sklik, ale Etarget provozovaný stejnojmennou společností ze Slovenska. PPC reklama Etarget se opět zobrazuje ve vyhledání (Zohoo.cz, Volny.cz nebo Toplist.cz) a v kontextové síti informačních portálů, jako je například iDnes, Blesk nebo České noviny provozované Českou tiskovou kanceláří.

PPC reklama na Facebooku

facebookFenomén sociální sítě Facebook asi netřeba představovat. Jen v naší zemi je na něm registrováno přes 3,5 milionu uživatelů. Výhodou pro reklamu na Facebooku pak je, že jsou tito uživatelé díky množství sdílených informací velmi dobře identifikovatelní a následně oslovitelní. PPC reklamu na Facebooku je tak velmi dobře možné cílit na vaše potenciální zákazníky.

Stačí vědět, koho chceme oslovit.

PPC reklama na Facebooku však oproti předchozím necílí pomocí klíčových slov, ale cílí na konkrétní sociodemografickou skupinu, což označujeme za tzv. behaviorální cílení PPC reklamy. Stačí tedy jen jednoduše popsat vaši cílovou skupinu.

Dobře se zde dá vycházet z toho, jak se uživatelé Facebooku na této sociální síti chovají, jaké stránky navštěvují, s kým konverzují a podobně. Protože navíc většina uživatelů Facebooku udává z velké části reálné informace, PPC reklama, která se jim zobrazuje, pro ně nebývá obtěžující a snadno ji přijímají.

 

Máte zájem dozvědět se o PPC reklamě ještě více? Přečtěte si, jaké výhody přinese PPC reklama Vašemu podnikání.

Zaujala vás PPC reklama a chtěli byste ji využít i pro svou firmu, ale nevíte, který systém si vybrat a jak začít? Jsme tu pro Vás. Evropská databanka pro své klienty realizuje PPC reklamu ve všech systémech dostupných v ČR a svou reklamu můžete díky systému Google AdWords směřovat i do zahraničí. Se vším vám pomůžeme a vaši reklamu budou spravovat naši PPC odborníci, kteří mají zkušenosti ze stovek realizovaných kampaní. 

Pokud vás tyto důvody zaujaly a chtěli byste PPC reklamu vyzkoušet i pro svou firmu, jsme tady pro vás

Kontaktujte našeho specialistu

Ing. Aleš Šturza

tel: 548 131 914

ales.sturza@edb.cz

Google+



čeština cz slovenčina sk English en Deutsch de polski pl španělština es italština it