Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 4. díl: Multimediální vychytávky, responsivní design a jiné

gogleS tím, jak jde vývoj také v oblasti internetu pořád dopředu, vznikají stále nové a nové možnosti „tunění“ nejen našich webových stránek. Obecně lze říci, že má prostě Google rád, když náš web není jen tak obyčejná suchá, byť přehledná webová stránka, ale propojujeme ji také s různými vymoženostmi. K tolik oblíbenému sociálnímu sdílení obsahu se ještě dostaneme, ve čtvrtém díle našeho seriálu „Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google“ se krátce podíváme na to, jakou roli mohou hrát videa umístěná na našem webu, možnost použití na chytrých telefonech a další takříkajíc multimediální vychytávky.

Multimediální obsah aneb text není všechno

Ke cti nám při vyhledávání Googlem bude také umisťování nejen obrázků, které, jak jsme si ostatně již pověděli, by měly mít vždy správně vytvořený popisek, ale také například videí. Vedle toho je fajn mít jako součást webu další podpůrný obsah, jako jsou různé interaktivní návody, hry, testy a podobně.

Youtube především

V oblasti videí Google při vyhledávání upřednostňuje ten obsah, který je propojen s videi umístěnými na Youtube. Ano, nejde samozřejmě o náhodu, ale o prostý fakt, že Google Youtube vlastní. Obsahy webů propojované s videi s Youtube je tak oproti těm propojenými s jinými internetovými servery pro sdílení videí ve výhodě.

Responsivní design

Protože stále více uživatelů internetu používá chytré telefony, tablety a jiné vychytávky moderních technologií, optimalizace našeho webu tímto směrem a vytvoření responsivního designu je rozhodně skvělou volbou, která se vyplatí.

Návštěvnost, Google Analytics a údaje z něj

K tomu, jak souvisí chování uživatelů na našem webu s větší či menší šancí vyhledání našeho webu ve vyhledávači Google do budoucna se dostaneme v některém s příštích dílů. Důležitý je z tohoto hlediska zejména čas strávený na stránce. Hodí se však zmínit, že Google zvýhodňuje, pokud máme náš web aktivně propojen s Google Analytics Webmaster Tools.


Další články na podobné téma čtěte zde:

Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 1. díl: Dobrá doména jako základ

Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 2. díl:URL adresa, mapa webu a další IT kratochvíle pro vašeho programátora

Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 3. díl: Obsah aneb práce šikovného redaktora

Jak se vyvarovat dopadu Google Penguin 2.0

Proč si pořídit vlastní web?


Potřebujete poradit s tvorbou vlastního webu? Obraťte se na Evropskou databanku!

Můžete kontaktovat našeho specialistu

Aleš Šturza

Ing. Aleš Šturza

tel: 606 754 156

ales.sturza@edb.cz

 

 

čeština cz slovenčina sk English en Deutsch de polski pl španělština es italština it ukrajinština ua