Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 2. díl: URL adresa, mapa webu a další IT kratochvíle pro vašeho programátora

goglePo parametrech spojených s podobou a kvalitou naší domény, které mají vliv na vyhledání Googlem, a kterým jsme se věnovali v předchozím díle, se přesuneme k další skupině těch spíše technických záležitostí, které se nám při snaze o vyšší návštěvnost webu mohou hodit. Opět zde platí stará známá klišé – v jednoduchosti je krása a s poctivostí nejdál dojdeš. Velký bratr Google tě totiž vidí!

Načítání stránky a chyby v HTML kódu

Z čistě programátorského hlediska Google hledá a vyhodnocuje například rychlost načítání naší stránky v prohlížeči Google Chrome a kontroluje podobu a funkčnost HTML kódu. Pokud tedy zkrátka máme web špatně napsaný a obsahuje příliš mnoho chyb, Google jej může vyhodnotit jako nevhodný pro své návštěvníky a s vyjížděním na první stránce vyhledání se můžeme pravděpodobně rozloučit. Profesionální práce programátora je zde nejen proto vždy na místě.

URL adresa a description tag

Důležitým signálem je také případná přítomnost klíčového slova v description tag a také konkrétní URL adrese. Délka URL adresy je přitom dalším z parametrů, které mohou hrát roli. Z některých zdrojů se totiž dovídáme, že v podstatě čím kratší URL adresa, tím lépe pro nás. Dalším parametrem je úroveň umístění konkrétní podstránky v rámci webu, a tedy její přiblížení k doméně nejvyššího řádu, tedy těsně za první lomítko „.cz/“. Čím blíže začátku, tím prý pro Google lépe. Ale o žádné železné pravidlo jít nemusí.

Přehlednost webu a čtenářova orientace v něm

I takové umístění mapy webu může hrát určitou roli – často se tedy vyplatí nic moc před Googlem zbytečně neskrývat. Orientace čtenáře v rámci našeho webu by přitom měla být jednoduchá, přehledností způsobenou uživatelsky přívětivou vizuální stránkou webu a také zobrazení „cesty“ na stránce Google vyhodnocuje jako dobré. 

nový-1

Odkazy na náš web a z našeho webu

Jak ostatně naznačuje náš článek o Google Penguin, odkazům směřujících z našeho webu ven, tak odkazům směřujících na náš web z webů ostatních, bychom měli věnovat velkou pozornost. Na tomto místě si tedy jen zmíníme, že jak počet, tak kvalitu odkazů bere Google v potaz. Zajímá jej i případná příbuznost tématu a kvalita „těch druhých“ stránek. Čím příbuzněji zaměřený web k našemu tématu, tím lépe.

Odstraňte nefunkční odkazy

Google nás může označit za poskytovatele nekvalitního obsahu logicky také v případě, že je větší množství odkazů umístěných na našem webu nefunkční.

Nestyďte se za vaše kontakty

Mnohé to možná trochu překvapí, ale pozitivně je Googlem hodnocena například také podstránka s kontakty umístěná na našem webu. Z hlediska vyhledání si tak můžeme pouze pomoci. Pokud navíc uvedené kontakty souhlasí s veřejně dostupnými kontakty na vlastníka domény, naše důvěryhodnost u Googlu často stoupá, protože mu tak svým způsobem vlastně ukazujeme karty.

Umístění serveru

Samozřejmě je jedno, jestli je server na stropě nebo na zemi kanceláře, ale Google si všímá také toho, zda jeho geografické umístění alespoň v rámci regionu odpovídá uvedené kontaktní adrese na webu.
 

Další články na podobné téma čtěte zde:

Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 1. díl 

Google Penguin: Co o něm víme? 

Jak se vyvarovat dopadu Google Penguin 2.0 

Proč si pořídit vlastní web?

Jaké existují druhy webů pro firmy?


Potřebujete poradit s tvorbou vlastního webu a vytvořit pro něj kompletní obsah? Obraťte se na Evropskou databanku! 

Můžete kontaktovat našeho specialistu

Aleš Šturza

Ing. Aleš Šturza

tel: 606 754 156

ales.sturza@edb.cz

 

 

čeština cz slovenčina sk English en Deutsch de polski pl španělština es italština it ukrajinština ua