Je libo remarketing?

mysV českých internetových luzích a hájích se slovo remarketing (v režii Google Ads) a ještě druhé jemu podobné retargeting (na Seznam.cz v rámci Sklik) opakuje stále častěji. Co to ale vlastně ten remarketing je a jak funguje? Na stále častější dotazy našich klientů přinášíme skromné shrnutí.

remarketing_obrázekCo je remarketing

Jedná se o PPC reklamu, která umí velice účinně zvednout efekt tohoto druhu internetové reklamy. Princip remarketingu spočívá v tom, že je návštěvník nějaké konkrétní, námi zvolené stránky "označen" a systém si ho zapamatuje. Tím se mám dostane informace, že projevil zájem o určitý výrobek, nebo službu. My díky tomu můžeme další nabídku zaměřit mnohem konkrétněji.

Remarketing označí zákazníka a už ho nepustí

Kupříkladu, když vím, že si zákazník koupil akční autobusový zájezd do Paříže, mohu mu dále nabízet autobusové zájezdy do Evropských metropolí.

Vím totiž: že rád cestuje, že preferuje jízdu autobusem, že ho zajímají památky, že má rád cenově výhodné zájezdy a podobně. Díky této schopnosti remarketingu jsme získali nesmírně cenné informace, které několikanásobně zefektivní prodej dalších zájezdů.

Kup čtečku a reklamy na e-knihy se nezbavíš

Jako znalce remarketingu mne tedy už nepřekvapí, že po nákupu elektronické čtečky knih jsem najednou na internetu zavalen nepřebernou nabídkou titulů elektronických knih. Kdekoliv, kam na internetu vlezu, křičí na mě e-knihy. A to díky remarketingu.

Technicky je pro efektivní remarketing provést tyto kroky:

  1. Vytvořím na stránkách značku pro remarketing
  2. Začnu vytvářet remarketingové seznamy
  3. Spustím remarketingovou kampaň, která se začne zobrazovat pouze uživatelům ze sesbíraného remarketingového seznamu a jinak nikomu jinému.

Drobná úskalí remarketingu

Jestli je všechno tak jednoduché, tak proč už dávno remarketing, ten zázračný nástroj, všichni nepoužívají? Protože to má jako vždy pár háčků.

  • Musíme mít hodně kvalitně vyrobené stránky, kde nabízíme něco zajímavého, cenově konkurenceschopného k prodeji
  • Musíme mít jasný marketingový plán reklamy a prodeje
  • Na našich stránkách musíme mít také dostatečný provoz. To konkrétně znamená, že Google vyžaduje na spuštění remarketingu 1000 označených uživatelů. To znamená, že na námi vytipované stránce s neodolatelnou nabídkou číhá kus kódu, který zanechá v PC návštěvníka cookie. Ta zajistí doručení další naší neodolatelné nabídky do tohoto počítače.
  • Remarketing má také jistá etická omezení, jako například hazardní hry, alkohol, porno, informace o zdravotním stavu, nebo nepříznivém finančním stavu. Zde je velká pravděpodobnost, že špatně koncipovaná kampaň bude okamžitě zakázána provozovatelem.
  • Musíme mít dostatečně pružnou a atraktivní nabídku po pokračování remarketingu.

Tedy shrnuto a podtrženo. Je to účinné. Není to úplně jednoduché. Není to pro každou firmu. Kdo remarketing ale účinně využije, má v ruce dříve naprosto netušený marketingový nástroj, nesmírné účinnosti.

Jedná se nesporný krok v PPC reklamě kupředu, který při dobrém využití přinese vyšší zisk a při špatném použití ztrátu. Tak už to ale v životě chodí.

Potřebujete poradit ohledně remarketingové kampaně?
Obraťte se na našeho specialistu

Aleš Šturza

Ing. Aleš Šturza

tel: 606 754 156

ales.sturza@edb.cz

čeština cz slovenčina sk English en Deutsch de polski pl španělština es italština it ukrajinština ua