Čím vším můžeme ovlivnit vyhledávač Google? 3. díl: Obsah aneb práce šikovného redaktora

gogleOd znaků, které Google na našem webu posuzuje v oblasti domény, URL adresy a dalších spíše technických záležitostí, se přesouváme k ovlivnění vyhledávání Googlem prostřednictvím obsahu. Ten označujeme za největšího tahouna v tomto směru vůbec. Investovat do kvalitního obsahu se zkrátka vyplatí za každých okolností.

Celková velikost webu a počet podstránek s obsahem

Ještě než se dostaneme ke skutečným parametrům obsahu, jejichž splnění může významně hrát ve vyhledání Googlem v náš prospěch, zmíníme celkovou velikost webu a počet podstránek. Toto je však obecně známým faktem, který by ale vždy měl být podpořen řadou dalšího „tunění“ našeho obsahu, který nám jinak může být úplně k ničemu.

H1, H2 a H3 - titulky a mezititulky

V rámci obsahu stránky je jednou z nejvýznamnějších částí bezesporu titulek a existence klíčových slov v něm je pro Google velmi silným klíčovým signálem relevance. Rozdíl také může hrát to, kde je v titulku klíčové slovo umístěno – často se uvádí, že klíčové slovo na začátku titulku je mnohem výhodnější, než uprostřed nebo na jeho konci. Obdobně jsou na tom pak jednotlivé podnadpisy.

Délka textu versus „hustota“ klíčových slov

Klíčové slovo by mělo být v textech obsaženo v určité frekvenci a často se označuje jako to „nejčastěji používané slovo“. V tomto ohledu však obdobně, jako u odkazů, to však nesmíme moc přehnat, což by se pro nás mohlo díky stále zdokonalujícím se nástrojům Google stát kontraproduktivním. Díky klíčovým slovům Google rozpoznává tematické zaměření celé stránky, pokud jsou ale klíčová slova používána nadbytečně, hrozí nám naopak postih. Stejně jako u odkazů je třeba také přítomnost klíčových slov řešit tak nějak zdravým selským rozumem. Vyplatí se klíčová slova umisťovat obvykle zejména mezi prvních 100 slov textu, která Google vnímá jako extrémně důležitá.

Pozor na jednotvárnost

Nejen umístění klíčových slov a jejich počet, ale také tvar hraje určitou roli. Snadno vyhledatelné jsou obvykle výrazy s přesnou shodou. Neměli bychom ale nikdy zapomínat na umisťování klíčových slov nejen ve všech možných tvarech, ale také jejich opisné výrazy, které Googlu pomohou lépe pochopit a vyhodnotit tematické zaměření našeho obsahu. Tímto přirozeným postupem eliminujeme případy, kdy by mohlo dojít k zaměnění za stejně znějící výrazy s odlišným výrazem (např. Apple ve dvou významech – ovoce x IT společnost). Tyto parametry je přitom dobré sledovat nejen v samotném obsahu, ale také v description tags.

Originalita obsahu především

V podstatě základní poučka zní - hlavně nic odnikud nekopírovat. Aby byl náš obsah Googlem doporučován dál, musí být zcela originální, odnikud neukradnutý a ideálně by měl přinášet něco nového. Pokud je obsah nový, Google jej snáze vyhodnotí jako obohacující pro své čtenáře. Důvěryhodnost za určitých okolností můžeme zvýšit také uváděním zdrojů a citováním tak, jako je běžné u vědeckých článků nebo v novinových textech.

Kontinuální péče o obsah

Zcela klíčová je nejen aktuálnost obsahu, ale zejména průběžná péče o něj. Pokud je obsah „živý“ a postupně přibývá v průběhu času, jde o významnou výhodu. Důležitý je také rozsah těchto obměn a frekvence.

I používání odrážek a číslování může pomoci

Členění textu do přehledných odstavců oddělených podnadpisy, ale také občasné používání odrážek a číslování zvyšuje v očích Google přehlednost našeho obsahu, který je pak spíše ochoten doporučit svým uživatelům.

Popisky obrázků jsou také text

Nezapomínejte také na optimalizaci textu obrázků. Takové klíčové slovo pěkně umístěné v jeho popisku se může hodit.


Další články na podobné téma čtěte zde:

Google Penguin: Co o něm víme?

Jak se vyvarovat dopadu Google Penguin 2.0 

Proč si pořídit vlastní web?

Jaké existují druhy webů pro firmy?


Potřebujete poradit s tvorbou vlastního obsahu a vytvořit kvalitní texty nejen pro váš web? Obraťte se na Evropskou databanku!

Můžete kontaktovat našeho specialistu

Aleš Šturza

Ing. Aleš Šturza

tel: 606 754 156

ales.sturza@edb.cz

 

 

čeština cz slovenčina sk English en Deutsch de polski pl španělština es italština it ukrajinština ua