Google Penguin: Co o něm víme?

pengTaké v českých internetových vodách se konečně začíná otevřeně mluvit o Google zvířátkách, tedy algoritmech Google Penguin a Google Panda, které by mohly citelně zasáhnout vyhledatelnost a tím pádem návštěvnost celé řady webů. Google s Penguinem a Pandou přišel sice už v roce 2012, v popředí zájmu jsou teď ale hlavně jejich údajně velmi brutální nejnovější verze. A protože život prý vznikl ve vodě, půjdeme i my od začátku a ještě předtím, než se dostaneme k savcům zastoupených Pandou si jako první shrneme dostupné informace o zlověstném tučňákovi, tedy Google Penguin. 

Věčný boj: Google versus SEO specialisté

Obecně lze říci, že chce Google změnami svých algoritmů dosáhnout jediného cíle: nabízet uživatelům internetu vyhledávání s co nejrelevantnějšími výsledky. Na druhé straně pak však samozřejmě stojí webmasteři a SEO specialisté zastupující komerční zájmy majitelů jednotlivých webů, kteří se snaží ovlivnit výsledky vyhledávání ve svůj prospěch.

Problém však nastává, pokud se tato snaha ovlivňovat výsledky vyhledání přežene – algoritmy, jako právě Google Penguin nebo Google Panda totiž takovéto „nepřirozeně vytuněné“ stránky postihují a označí je jednoduše řečeno za spam.

Přehnanému a nerelevantnímu linkbuildingu odzvonilo, říká Google Penguin

Zatímco Google Panda se zaměřuje na odstraňování stránek s absencí kvalitního obsahu, které jsou spíše než na poskytování kvalitního čtiva zaměřeny na vydělávání peněz reklamou, Google Penguin zjednodušeně řečeno sleduje relevantnost zpětných odkazů webových stránek. Zdá se tedy, že přehnanému linkbuildingu odzvonilo.

Google penguinCo přesně sleduje Google Penguin

Nástroj Google Penguin se zaměřuje na odkazy, které:

  • pochází z nekvalitních stránek
  • se vyskytují na stránkách, které nesouvisí s naší činností
  • odkazují stále ze stejného výrazu
  • jsou příliš nápadně bohaté na klíčová slova
  • jsou viditelně placené
  • vznikly během krátké doby

Neplaťte za velké množství nerelevantních zpětných odkazů

Co z toho vyplývá? Pokud jste někdy v minulosti pro blaho svých webových stránek nakoupili přílišné množství zpětných odkazů třeba z webů, které naprosto nesouvisejí s vaší činností, nebo pokud jste si zaplatili nepřirozené množství komentářů na diskusním fóru či na blozích, může se vás Google Penguin citelně dotknout.

Naopak ovlivnit by vaše výsledky vyhledání Penguin 2.0 neměl, pokud na tvorbu svého webu jdete přirozeně a netlačíte zbytečně na pilu. Stránky, které se zabývají tvorbou kvalitního obsahu a etickým budováním vazeb (tedy linkování ano, ale ne přehnaně), by naopak měly být Googlem zvýhodněny.

Které části webu Google Penguin zajímají?

Google Penguin 2.0 nebude zajímat pouze home page, ale bude se snažit „vrtat“ hlouběji do jejich obsahu. Každá dílčí podstránka webu tedy bude svým způsobem důležitá, což je poměrně značný rozdíl oproti předchozí verzi Penguin 1.0. Ten analyzoval pouze příchozí spojení na domovskou stránku. Do hry se tak s Penguin 2.0 dostávají i odkazy vedoucí mezi jednotlivými podstránkami webu.

Odhaduje se, že algoritmem Google Penguin 2.0 bylo ovlivněno 2,1% výsledků vyhledávání v anglickém jazyce. Je to moc, nebo málo? V dalším článku se budeme věnovat konkrétním tipům, jak se Google Penguin ubránit pokud možno bez ztráty kytičky.


Další články na podobné téma najdete zde:

Jak se vyvarovat dopadu Google Penguin 2.0 

 

Potřebujete poradit s tvorbou vlastního webu? Obraťte se na Evropskou databanku! Neváhejte kontaktovat naše odborníky, kteří vám ochotně poradí s individuálním řešením přímo pro vás.

Můžete kontaktovat našeho specialistu

Aleš Šturza

Ing. Aleš Šturza

tel: 606 754 156

ales.sturza@edb.cz

 

 

čeština cz slovenčina sk English en Deutsch de polski pl španělština es italština it ukrajinština ua